Airsoft PEGI Generator

ASPEGI engine V2.0

Podstawy

Minimalny wiek uczestników?


Respawn

Rodzaj respawnu:
Czasowy
Ilościowy


Czas respawnuilość osób:

Czas liczony od przyjścia na respawn, czy co pełny okres czasu?
Od przyjścia
Co pełne (tyle co powyżej)


Teren

Teren rozgrywki:
Las
Mieszany
Budynek


Czy teren jest niebezpieczny?

Czy na terenie mogą pojawić się cywile?

Uzbrojenie

Ograniczenie FPS ?
Limit FPS:

Limit FPS w budynku ?

Ograniczenie ilości amunicji?


Ograniczenia typów magazynków?
zakaz stosowania hi-capów

Dopuszczona broń biała?

Dodatkowe ograniczenia replik?


Pirotechnika?

Maksymalna moc petard:

Dodatkowe zasady

Medycy?


Friendly-Fire?

Rykoszety?

Obowiązkowa stylizacja?



Czym jest PEGI?

PEGI to skrót od Pan European Game Information (PEGI @ WIKI). Jest to system oceny gier pod względem ich zawartości, dzięki czemu za pomocą kilku prostych logotypów można ocenić charakter rozgrywki - czy jest ona odpowiednia dla młodszych graczy, czy zawiera wulgarny język lub przemoc itd.

Airsoft PEGI

Chociaż PEGI służy ocenie gier komputerowych, postanowiłem stworzyć podobny system dla rozgrywek Airsoftowych. Logotypy zostały stworzone od podstaw, często wyglądając analogicznie do ich odpowiedników dotyczących gier komputerowych. System ASPEGI jest jednak bardziej złożony, aby przedstawić więcej zagadnień dotyczących zasad gry (a nie tylko ich zawartości).

Po co to narzędzie?

Przede wszystkim kierowane jest ono dla organizatorów scenariuszy. Aby lepiej zrozumieć jego specyfikę, można przywołać analogię do gry w Makao. Zasady tej gry są powszechnie znane, jednak wiele osób wprowadza dodatkowe obostrzenia lub zasady (na przykład "schodki", "wszystko na damy", możliwość położenia 1, 3 lub 4 kart tego samego rodzaju). Gdy gracze rozpoczynają, wkrótce dochodzi do sytuacji konfliktowej, gdzie jedna osoba uważa, że dana zasada obowiązuje, inna natomiast jest temu przeciwna.

Podobnie rzecz ma się w ASG. Takie zasady jak friendly-fire, rykoszety, obostrzenia FPS obowiązują lub nie zależnie od tego co postanowi organizator.
Czasem też, w trakcie pisania scenariusza, możemy zapomnieć o dopisaniu pewnych oczywistych (dla nas) zasad. Jednak to, co dla nas jest normą, dla kogoś innego może być dziwnym wymysłem.

Żeby zapobiec takim właśnie sytuacjom, powstał generator ASPEGI. Wszystkie najważniejsze zasady zebrane w formie przystępnych, często edytowalnych logotypów i generowany gotowy kod do wklejenia na forum.

Spojrzenie w przyszłość

ASPEGI to pierwszy krok w kierunku ułatwienia i usystematyzowania zasad w airsofcie. Jednak będzie potrzebny także drugi (i kolejne). W planach mam zamysł stworzenia uniwersalnych zasad, przypominających licencje takie jak Creative Commons. Ich treść została opracowana przez wiele osób w taki sposób, żeby chronić własność intelektualną twórców w takim stopniu, w jakim sobie tego życzą.

Gdy organizuje się kolejną z rzędu strzelankę, często można dojść do wniosku - 'czemu muszę pisać to jeszcze raz', albo 'czy na pewno wszystko napisałem?'. Użycie uniwersalnych zasad w połączeniu z PEGI sprawi, że zasady będą powszechnie znane a odstępstwa od nich nie zginą w tekście mówiącym o podstawach; uczestnik zaznajamiający się z treścią scenariusza będzie mógł skupić się na istotnych sprawach dotycząch fabuły lub zmian zasad względem bazowego dokumentu.

Kontakt

Jeśli macie jakieś zastrzeżenia co do narzędzia, chcielibyście zasugerować pewne zmiany lub "ficzery", zapraszam do pisania maili:
hindus_M@LPA_o2.pl (zamiast _M@LPA_ wstawcie @) - jeśli komuś przeszkadza ten staroświecki sposób wymiany korespondencji, może mnie też zastać pod numerem GG: 1595667.

Hindus

Legenda

Poniżej znajdują się objaśnienia dotyczące symboli używanych w ASPEGI.

Ograniczenie wiekoweLimit wieku uczestników gry. 16+ oznacza, że udział mogą wziąć osoby który ukończyły szesnasty rok życia.
Ogólny limit FPSOgólny limit mocy repliki liczonej w FPS (Feet Per Second).
Limit FPS dla budynkuLimit mocy replik w FPS dla budynków (z racji narażenia na bliski kontakt z przeciwnikiem, wartość ta powinna być niska).
Walka w lesieOznaczenie gry odbywającej się wyłącznie w terenie leśnym.
Walka w budynku i w lesieOznaczenie gry odbywającej się w mieszanym terenie: lasu i budynków.
Walka w budynkuOznaczenie gry odbywającej się wyłącznie w budynkach i bezpośredniej ich bliskości.
Teren niebezpieczny Teren gry jest niebezpieczny (nieoznakowane lub oznakowane dziury w lesie, drut kolczasty, wystajace pręty zbrojeniowe, potłuczone szkło, zrujnowane budynki i inne niebezpieczne elementy na terenie rozgrywki).
Możliwość pojawienia się cywilów W czasie gry należy zachować wzmożoną ostrożność z racji możliwego wystąpienia cywili.
Resp czasowy od przyjściaCzas respawnu liczy się od momentu przyjścia i trwa wspomnianą ilość minut.
Resp czasowy od pełnej godzinyRespawn ma miejsce co pełne X minut (gdzie X jest liczbą podaną na obrazku).
Resp liczbowyRespawn ma miejsce, gdy zbierze się tam przynajmniej X osób (gdzie X jest liczbą podaną na obrazku).
Limit amunicjiWystępuje limit amunicji (na rundę lub całą rozgrywkę, zależnie od zasad przedstawionych w dalszej treści).
Zakaz hicapówZakaz używania magazynków dużej pojemności typu hi-cap (podkręcanych).
Pozwolenie na broń białąZezwolenie na używanie broni białej (na przykład gumowych noży i bagnetów lub pałek owiniętych w otulinę) która nie może spowodować rzeczywistych obrażeń.
Ograniczenia w uzbrojeniu Występują dodatkowe ograniczenia w rodzaju broni - zasady te są opisane poniżej znaków ASPEGI lub w dalszej treści; najczęściej będzie to ograniczenie do trybu ognia pojedynczego lub zakaz używania replik elektrycznych.
Zakaz pirotechniki Bezwzględny zakaz używania pirotechniki (zarówno petard - granatów odłamkowych, jak i hukowych oraz granatów dymnych).
Maksymalny ładunek pirotechniczny Maksymalna moc ładunku w pirotechnice określona przez wartość na obrazku.
Medycy W grze biorą udział medycy. Ich zasady są opisane pod znakami ASPEGI lub w dalszej treści.
Friendly Fire liczony Ostrzał sojuszniczy (Friendly Fire) liczy się jak zwykłe trafienie.
Rykoszety liczone Trafienie przez rykoszetujący pocisk liczone jak zwykłe trafienie.
Obowiązkowa stylizacja Przez cały okres rozgrywki obowiązuje stylizacja zgodna z zasadami scenariusza.

Valid XHTML 1.0 Strict Poprawny CSS!
11094 odsłon od 10 marca 2011